ورق ضد سایش چیست؟
فروشگاه تجهیزات ساختمانی
ورق ضد سایش چیست؟
دو شنبه 8 دی 1399 ساعت 15:3 | بازدید : 67 | نویسنده : aa | ( نظرات )

سایش زمانی اتفاق می افتد که مواد در طی یک دوره خاص از بین بروند. سایش غیرمنتظره می تواند منجر به خرابی سازه شود ، بنابراین مهم است که از مواد مناسب استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که پوشش سطح باعث تخریب غیرقابل پیش بینی ساختار یا قطعات نمی شود. در حالی که فولاد به طور کلی مقاومت عالی در برابر سایش دارد ، اما همه فولادها یکسان نیستند. انواع مختلفی از فولاد وجود دارد که به طور خاص برای جلوگیری از سایش ساخته می شوند و به عنوان ورق ضد سایش شناخته می شوند. ورق ضد سایش یک ورق فولادی با آلیاژ کربن بالا است. به این ترتیب ورق ضد سایش به دلیل داشتن کربن سخت تر شده و به دلیل افزودن آلیاژها ، شکل پذیر و مقاوم در برابر هوا است.

نحوه تولید ورق ضد سایش


ورق ck45 معمولاً در شرایط کوهنوردی ساخته می شود. این نوع / گرید از محصولات ورق فولاد به طور خاص برای عمر طولانی در شرایط سخت طراحی شده است. محصولات ضد سایش برای کاربردهای مختلف در مناطقی مانند استخراج معدن ، کمربند و ساخت و ساز مناسب هستند. مانند سایر فولادها ، فولاد ضد سایش از سنگ آهن ، کربن و سایر عناصر آلیاژی ساخته شده است. سنگ آهن در کوره انفجاری ذوب می شود و مواد نامطلوبی را که ممکن است در سنگ وجود داشته باشد از بین می برد. در این زمان کربن و سایر عناصر آلیاژی اضافه می شوند. به ویژه فولادهای ضد سایش دارای میزان بیشتری کربن و عناصر آلیاژی مانند کروم و منگنز هستند. مواد بازدارنده اکسیداسیون نیز به مخزن مذاب اضافه می شوند.

طراحان و اپراتورهای کارخانه هنگام تلاش برای افزایش عمر مفید اجزای مهم ، ورق های فولادی ضد سایش را انتخاب می کنند و وزن هر واحد را اعمال می کنند. مزایای استفاده از ورق های ضد سایش فولادی در عملیاتی که شامل ضربه یا تماس با ساینده است بسیار گسترده است.

کربن اضافه شده در هنگام ساخت ورق آهن به طور قابل توجهی سختی و سختی را افزایش می دهد ، اما مقاومت را کاهش می دهد. بنابراین ، در شرایطی که ساییدگی و خراش علت اصلی خرابی است ، از ورق ضد سایش استفاده می شود. ورق AR برای ساخت و سازهای ساختمان مانند تیرهای ستونی در پل ها یا ساختمان ها ایده آل نیست.

یک ورق ضد سایش چگونه کار می کند؟

ترکیب شیمیایی فولاد ضد سایش یکی از خصوصیاتی است که باعث ایمنی بیشتر آن نسبت به پوشش های دیگر انواع فولاد می شود. آلیاژهای مختلفی وجود دارد که می تواند برای افزایش مقاومت در برابر سایش استفاده شود. کربن اضافه شده به فولاد اجازه می دهد تا در هنگام گرم شدن و خاموش شدن با افزایش سختی ، ریزساختارهایی را تشکیل دهد. عناصر دیگری را می توان به فولاد ضد سایش اضافه کرد تا سختی آن افزایش یابد. کروم و منگنز نیز به فولادهای ضد سایش اضافه می شوند تا به کاهش اثرات منفی سایش کمک کنند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروشگاه تجهیزات ساختمانی و آدرس sakhtemanii.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 103
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 9
:: بازدید ماه : 168
:: بازدید سال : 305
:: بازدید کلی : 780